Masih Palestin Jugakah yang Salah?

January 9, 2009 at 8:39 pm | Posted in Cetusan Pemikiran, Renungan | Leave a comment
Tags: , , ,

Kecewa melihat dunia Islam hari ini. Semua diperbodohkan Yahudi. Takut hendak melawan Yahudi terang-terangan.

Kita umat Islam di Malaysia, apa yang telah kita buat? Sedih mendengar kisah yang adikku cerita tentang khutbah Jumaat tengah hari tadi. Adikku kata, dalam kesyahduan mendengar khutbah mengenai Palestin, ada juga yang gagal ambil pengajaran. Siap terlelap lagi tatkala khutbah dibacakan. Subhanallah, macam mana nak berjuang ni? Dengar khutbah pun boleh akur dengan bisikan syaitan…

Bertambah sedih melihat suasana Subuh di negara tercinta ini. Berapa ramai rijal-rijal kita yang sanggup bangun awal bagi menunaikan Subuh di masjid? Macam manalah puak kuffar nak merasa gerun melihat umat Islam? Umat Islam dah hilang identiti…

Sedih juga melihat kanak-kanak sebaya diriku di Malaysia ini. Tatkala sahabat-sahabat kita di Palestin kelaparan, kita sanggup buang-buang makanan. Asal perut dah tak larat nak masuk, kita buang je makanan-makanan tu. Sewaktu sahabat-sahabat sebaya kita sedang berjihad di Palestin, kita bersenang lenang pula berhibur dengan televisyen. Cerita itu, cerita ini… Sedarkah kita itu salah satu cara untuk Yahudi melemahkan kita?

Mungkin ada antara kita berpendapat Palestin salah sebab tak patuhi perjanjian, pengganas, dan lain-lain. Benarkah Palestin yang menzalimi? Hayati statistik di bawah yang diambil dari ifamericansknew..

Nak lagi banyak maklumat, anda boleh rujuk link ifamericansknew dan inminds untuk mengetahui senarai bahan boikot.

children-killed

Daripada 20 Sep 2000 sehingga kini, lebih 1050 kanak-kanak Palestin syahid manakala hanya 123 kanak-kanak Israel terbunuh.

deaths-index1

Hanya 1062 warga Israel terbunuh manakala sekurang-kurangnya 4876 rakyat Palestin menemui syahidnya di medan jihad dari 20 Sep 2000 sehingga kini.

homes

Daripada tahun 1967 sehingga sekarang, 18147 umat Palestin dirampas rumahnya, manakala tidak ada satupun rumah warga Israel yang dirampas.

injuries-index

Bermula pada 29 Dis 2000, hanya 8341 orang warga Israel yang tercedera berbanding dengan rakyat Palestin, 33,034 orang.

Subhanallah, lihat angka-angka ini. Masihkah rakyat Palestin dikambing hitamkan? Butakah kita? Siapakah pengganas sebenarnya?

Akhirul kalam, bantulah mereka dengan doa sekurang-kurangnya. Kawallah nafsu kita daripada membeli barang-barang keluaran mereka yang mendokong perjuangan Israel.

Qunut Nazilah:

qunut-nazilah

Maksudnya:

Ya ALlah, kami letakkan Kamu dibatang leher musuh kami, dan kami berlindung dengan Mu dari kejahatan mereka, Ya Allah leburkan kumpulan mereka, kacau-bilaukan persatuan mereka, cerai-beraikan pakatan mereka, goncangkan pendirian mereka, hantarkan anjing2 kam ke atas mereka, wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa, wahai Tuhan Yang Tuhan Yang Bersifat Murka, Ya Allah 3x, wahai Tuhan Yang Menurunkan Al-Quran, wahai Tuhan Yang Mengarakkan Awan, wahai Tuhan Yang Menewaskan Bala Tentera Ahzab, kalahkan mereka, menangkanlah kami ke atas mereka.

Leave a Comment »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

%d bloggers like this: